U bent hier:

U bent hier

Heading: 

Planner Premium basis

Cursuscode: 
Man08 22G 205
Cursusicoon: 

Cursusomschrijving: 

Planner Premium:

In deze opleiding leer je een projectplan opzetten, in de Microsoft 365 werkomgeving, met behulp van de Planner Premium App. Binnen Planner Premium komt ook het managen van een projectteam met behulp van Teams uitgebreidt aan bod evenals de samenwerking met andere Microsoft 365 Apps.

Aan bod komt o.a.:

  • Het werken met Taken en Resources (inzet en beschikbaarheid)
  • Het opvolgen van milestones, deadlines en kritieke taken
  • Aanpassen en bijwerken van de projectdata
  • Integratie van de applicatie met Teams, update en andere apps voor efficiënte communicatie binnen het projectteam en Power BI voor rapportering

Doel van de training

Met de Planner Premium App leren werken binnen (multidisciplinaire) projecteams, optimaal samenwerken met collega’s, projectleiding en stakeholders. Je vindt na het volgen van deze opleiding vlot je weg doorheen je projectplanning en kan met behulp van Teams en andere apps effectief en zonder tijdverlies aan administratieve procedures je projecttaken opvolgen en rapporteren. Je beweegt je feilloos doorheen je teams en kanalen en kan via die weg allerlei content met je collega’s delen. Ook efficiënt vergaderingen organiseren, eraan deelnemen en presenteren kent hierna geen geheimen meer.

Opleidingsdatum: 
20-11-2025
Opleidingsplaats: 
Online Virtual Classroom
Antwerpen
Softwareversie: 
M365
M365
M365
Cursusprijs: 
€ 355,00 excl. BTW per persoon
Cursusinhoud: 

Inleiding tot Planner premium

  • Positie van Planner Premium in het Powerplatfom van Microsoft en de samenwerking met de desktopversies van Microsoft Project en Portfoliomanagement met Project Online
  • Projectplanningen vs. roadmaps van planningen
  • Vergelijking met andere projectplanningtools
  • Belangrijkste functies en voordelen van Planner Premium

Aan de slag met Planner Premium

  • Een planning opzetten (vanuit een sjabloon, volledig nieuw en een project importeren)
  • Taken, samenvattingstaken toevoegen en taakafhankelijkheden instellen
  • Teamleden en andere resources toevoegen
  • Kolommen toevoegen en custom velden toevoegen
  • Toewijzen van taken aan resources
  • Deadlines en mijlpalen opzetten
  • Aanpassen van de interface en werken met verschillende de views
  • Notities toevoegen aan taken
  • Project exporteren naar Excel, PDF en MPP

Geavanceerde functie van Planner Premium

  • Taken organiseren (buckets, labels)
  • Aanpassen van weergaven en diagrammen
  • Aanmaken, bewaken en opvolgen van afhankelijkheden
  • Voortgang en status opvolgen
  • Rapporten en dashboards genereren

Integratie van Project for the Web met andere applicaties

  • Importeren en exporteren van data
  • Connectie maken met Power BI
  • Samenwerken in en met Teams (en SharePoint)

Roadmaps

  • Opzetten van een roadmap vs een timeline
  • Koppelen van projectplanningen aan een roadmap
  • Taken of samenvatingstaken koppelen aan een roadmap

Werken met Teams and Planner Premium (voortgang registreren en voortgang bewaken

  • Integratie van een project binnen een kanaal
  • Voortgang, issues en opportunities registeren door projectteamleden en communiceren met teamleden en PM
  • Voortgang bewaken, backlog bijhouden en communiceren met projectteamleden en stakeholders.

Werken met SharePoint en Planner Premium (the new planner)

  • Planner Premium link en import Task List in Planner Premium (geen synch.)

Best practices en tips voor het opzetten van een projectplanning

  • Managing risks and issues
  • Optimalisering van resource allocation
  • Verankeren van de databetrouwbaarheid en consistentie
  • Verhogen productiviteit en efficiency

Voorbeelden waar Planner Premium als planningstool kan worden gebruikt

Marketing en Sales planning, implementaties (software, procedures, enz.), product launches, websites, SharePoint migraties, kantoorverhuizing en -verbouwingen, voorbereiding beurzen en events, Onboarding nieuwe mdw en processen, interne communicatieprocessen, businessplannen, ….

Algemene info: 

Deze training is speciaal ontworpen voor iedereen die binnen (multidisciplinaire) teams werkt aan interne projecten en daarbij gebruikmaakt van Microsoft 365.

Tijdens deze opleiding leer je hoe je:

  • Een projectplanning opzet en beheert met Planner Premium
  • Taken en resources efficiënt toewijst en opvolgt
  • Milestones, deadlines en kritieke taken opvolgt
  • Planner Premium integreert met Teams, SharePoint
  • Roadmaps en rapportages opstelt voor stakeholders

Wat mag je verwachten?
Een hands-on training waarin je leert om:

  • Vlot samen te werken met collega’s en projectleiding
  • Efficiënt te communiceren en vergaderen via Teams
  • Projectdata betrouwbaar en consistent te beheren
  • Je productiviteit en team-efficiëntie te verhogen

Voor wie?
Deze opleiding is ideaal voor projectleiders, teamleden, planners en iedereen die betrokken is bij interne projecten

In de lessen wordt veel aandacht besteed aan het efficiënt toepassen van de mogelijkheden van Planner Premium, de do's en don'ts en u krijgt nuttige praktische tips. Met behulp van veel praktische voorbeelden en oefeningen leert u ze snel toe te passen en kunt u gemakkelijk de "vertaling" maken naar uw eigen toepassing.

Opleidingsduur en lestijden:

De opleiding wordt klassikaal gegeven in groepen van maximaal 12 deelnemers en duurt 1 dag.
De trainingen duren van 09:00 - 16:30 uur, de leslocatie staat vernoemd bovenaan de pagina naast de knop inschrijven.

Het lesmateriaal en getuigschrift:

De lesmaterialen worden via ons leerplatform (www.bitbybitacademy.com) beschikbaar gesteld.

Na afloop van de cursus ontvangt iedere deelnemer een getuigschrift.

Parkeren en bereikbaarheid:

Zie route

Algemeen:

We verwachten dat u uw eigen laptop meeneemt met daarop geinstalleerd de benodigde software. Indien u zelf niet beschikt over een laptop dan kunnen we een laptop incl software beschikbaar stellen tegen een gebruiksvergoeding. Geleive deze één week voorafgaand aan de trainingsdag te reserveren via ons secretariaat!

Op onze locaties kunt u gebruikmaken van gratis wi-fi. Het gebruik van koffie, thee, frisdrank en water is inbegrepen. Tijdens dagopleidingen wordt een broodjeslunch geserveerd.

We houden zoveel mogelijk rekening met speciale voedingswensen. We verzoeken u dit enkele dagen voor de start van de opleiding met ons af te stemmen.

Intake/Screening:

Wij hechten veel belang aan het zorgvuldige selecteren van de juiste opleiding of training. Onze opleidingsadviseurs staan tot uw beschikking om u gratis en vrijblijvend advies te geven. 

Vervolgmogelijkheden: 
Tarief: 

Heeft u recht op financiële tussenkomst via subsidiëring of sectorpremies?

In het tarief is inbegrepen:

  • De docent/ lesgever
  • Licentie inclusief cursusmaterialen op ons leerplatform
  • Lokaalgebruik incl. wi-fi
  • Broodjeslunch en dranken (koffie, thee, water, frisdranken)
  • Certificaat van deelname(mits minimaal 80% van de cursus doorlopen is)
  • Recht op gratis gebruik van de helpdesk (tijdens en tot 3 maanden na de opleiding)
  • Administratiekosten

Niet inbegrepen in deze tarieven zijn:

- extra kosten in verband met speciale lunchwensen.
- parkeerkosten
- gebruik van een laptop incl. software

Online, Open Leer Studiecentrum en e-learning aanbod:

Deze opleiding wordt als klassikale en als online (virtual classroom) opleiding geven. Informeer naar de mogelijkheden voor het online bijwonen van een Open Kalender training en e-learning/blended opleidingsmogelijkheden voor deze opleiding.

In-company en coaching:

Deze opleiding kan in-company en/of als consultancy en coaching verzorgd worden. In-company kan het opleidingsprogramma aangepast worden aan uw wensen.

Video: 
Extra service: 

AANVULLENDE SERVICES:

Opleidingsdatum Opleidingsplaats Softwareversie   Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven

 

Opleidingskosten: .

Liever een andere leervorm?
(Bedrijfsinterne opleiding, Individuele Coaching, Open Leer Centrum, E-learning, ...)

of bel 03 232 51 12

Vervolgmogelijkheden en gerelateerde cursussen

Data
Gegevens tbv facturatie

Hier een regel tekst over online lesmateriaal. Deze komt niet in de confirmatie.

Deelnemer 1

Participant2

Deelnemer 2

Participant3

Deelnemer 3

Participant4

Deelnemer 4
meer

Meer dan vier deelnemers voor dezelfde opleiding?

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u een menselijke bezoeker bent teneinde automatische spam te voorkomen.
Beeld-CAPTCHA
Voer de tekens in die op de afbeelding worden getoond.