U bent hier:

U bent hier

Heading: 

Social Media

Cursusicoon: 

Social Media

Cursusomschrijving: 

Social media biedt interessante kansen en mogelijkheden voor organisaties. Wilt u leren hoe u deze media inzet om uw producten en diensten te promoten en te verkopen? Tijdens de cursus Social Media leert u hoe u webbezoekers bereikt, verleidt en bindt. U leert ook uw imago en naamsbekendheid te meten en te verbeteren. Sociale media zijn in korte tijd een belangrijk communicatiemedium geworden. In deze opleiding leer je de basisprincipess van de verschillende Social Media kennen. We gaan in op het belang van de verschillende kanalen en hoe je die zowel zakelijk als persoonlijk effectief kunt inzetten.

Opleidingsdatum: 
op aanvraag
Opleidingsplaats: 
Antwerpen
Softwareversie: 
nvt
Opleidingscode: 
xxxx
Cursusprijs: 
Prijs op aanvraag
Cursusinhoud: 

Algemeen:

Social Media als communicatietool wordt vanuit het strategisch en tactisch perspectief belicht en vertaald naar de practische toepassing. In de opleiding worden de verschillende Social Media kanalen op een praktijkgerichte manier besproken en leert u ze door middel van praktische oefeningen en cases toepassen.

Het lesprogramma:

  • Uw diensten, producten en andere zaken onder de aandacht brengen via social media
  • Netwerken, uw organisatie promoten en gericht adverteren via LinkedIn
  • Verkrijgen, activeren en behouden van (Facebook)fans en (Twitter)volgers
  • Facebook, Twitter en Whatsapp inzetten als (crisis) communicatie-, verkoop- en servicekanaal
  • Facebookadvertenties tonen bij uitsluitend voor u interessante webbezoekers
  • Verkrijgen en succesvol inzetten van recensies van uw diensten en/of producten
  • Online monitoren wat er over uw producten, diensten, organisatie etc. wordt gezegd en hier slim op inspelen
  • Social media buttons (bijv. Facebook like, Whatsapp) en widgets integreren in uw site of webshop
  • Beter vindbaar zijn op Google door middel van social media
  • Social media ‘verkopen’ aan uw collega’s door hen te enthousiasmeren en betrekken
  • Door middel van mobiel internet social media persoons- en resultaatgericht inzetten
  • Samenwerken met (potentiële) klanten en marktonderzoek uitvoeren via social media
  • Door middel van social shoppingambassadeurs werven en verkopen realiseren
  • Social media door medewerkers bewust laten inzetten door middel van een social media policy
  • Meten, analyseren, verbeteren van social media en inzet door webstatistieken, Google Analytics, KPI's & targets
  • Stappenplan voor het opstellen van uw eigen social mediastrategie en plan van aanpak

Op individuele vragen kan worden ingespeeld en maakt de opleiding interactiever en praktischer.

Voorkennis/ervaring:

U hebt ervaring met internet en het dagelijks gebruik van computers maar uw ervaring met Social Media is beperkt of u bent zoekende naar een, in een professionele context geplaatst, duidelijk overzicht van beschikbare tools en hun specifieke toepassingen.
Twijfelt u of wilt u meer informatie neem dan contact op met een van onze opleidingsspecialisten voor een gratis en vrijblijvend advies.

Algemene info: 

Introductie:

Actief op social Media en toch een optimale werkorganisatie behouden ... hoe doe je dat?

Sociale Media zijn in korte tijd een belangrijk communicatiemedium geworden. Tijdens deze ééndaagse training leert u welke opportuniteiten & mogelijkheden deze tools u bieden maar ook wat de valkuilen zijn. Waar moet u op letten als u een actieve Facebooker of Twitteraar bent? Wat zijn de verschillen tussen de verschillende Social Media tools en welke Social Media tools zet u wanneer in om uw doelen te bereiken?

Het doel van deze opleiding:

In deze opleiding leert u de basisprincipess van de verschillende Social Media kennen. We gaan in op het belang van de verschillende kanalen en hoe u die zowel zakelijk als persoonlijk effectief kunt inzetten.

Na het volgen van deze opleiding kunt u uw eigen profielen opstellen en uw pagina's bouwen.

Voor wie is deze opleiding bedoeld:

De training is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar nieuwe communicatiekanalen om de binding met de klanten te versterken. Maar gebruikt u Social Media al een tijd en wilt u deze beter benutten dan geeft deze opleiding u de laatste mogelijkheden en leert u de nieuwste inzichten en technieken toepassen.

Niet alleen voor de communicatie medewerker/adviseur maar ook voor de CMO/CEO en zaakvoerder/directeur is deze opleiding waardevol.

Wat mag u van de opleiding verwachten:

Deze klassikale opleiding wordt op praktijkgerichte wijze verzorgd door ervaren consultants/docenten. In de opleiding wordt afwisselend uitleg gegeven en aan de hand van praktische oefeningen en cases geoefend in het toepassen. De docent legt niet alleen uit, maar geeft u ook praktische adviezen in effectieve aanpak en do's en don'ts.

Cursusduur en lestijden:

De cursus duurt 1 dag.
Lestijden van de openkalender opleidingen: 9:00 u - 12:30 u en 13.00 u - 16.30 u, de leslocatie staat vernoemd bovenaan de pagina naast de knop inschrijven.

Het cursusmateriaal en getuigschrift:

Het cursusmateriaal, per deelnemer, bestaat uit een handout/syllabus en oefeningen.
Na afloop van de cursus ontvangt u een getuigschrift van deelname.

Parkeren en bereikbaarheid:

Zie route

Algemeen:

Tijdens de opleiding heeft u de beschikking over een computer voorzien van de juiste software. Het is mogelijk uw eigen laptop of Mac-book mee te nemen en te gebruiken tijdens de les.

Op onze locaties kunt u gebruikmaken van gratis wi-fi. Het gebruik van koffie, thee en water is inbegrepen en tijdens dagopleidingen wordt een broodjeslunch geserveerd. Gekoelde dranken zijn verkrijgbaar uit de frisdrankautomaat.

We houden zoveel mogelijk rekening met speciale voedingswensen, maar verzoeken dit enkele dagen voor start van de opleiding af te stemmen.

Intake/Screening:

Wij hechten veel belang aan het zorgvuldige selecteren van de juiste opleiding of training. Onze opleidingsadviseurs staan tot uw beschikking om u gratis en vrijblijvend advies te geven.
Twijfelt u of heeft u vragen? Onze opleidingsadviseurs geven u graag en vrijblijvend een persoonlijk opleidingsadvies.

Tarief: 

Heeft u recht op financiële tussenkomst via subsidiëring of sectorpremies?

In het tarief is inbegrepen:

  • Lesgever
  • Cursusmaterialen (cursushandleiding, quick reference card, oefeningen)
  • Lokaalgebruik inclusief computer, internet, netwerk & wi-fi en software
  • Broodjeslunch en dranken (koffie, thee, water)
  • Certificaat van deelname(mits minimaal 80% van de cursus doorlopen is)
  • Recht op gratis gebruik van de helpdesk (tijdens en tot 3 maanden na de opleiding)
  • Administratiekosten

Niet inbegrepen in de tarieven zijn:

- extra kosten in verband met speciale lunchwensen.
- parkeerkosten
- gekoelde frisdranken (frisdrankautomaat).

Online, Open Leer Studiecentrum en e-learning aanbod:

Deze opleiding wordt in klassikaal verband gegeven. Informeer naar de mogelijkheden voor het online bijwonen van een Open Kalender training en e-learning/blended opleidingsmogelijkheden voor deze opleiding.

In-company en coaching:

Deze opleiding kan in-company en/of coaching vorm verzorgd worden. Het opleidingsprogramma kan aan uw wensen aangepast worden.

Video: 
Opleidingsdatum Opleidingsplaats Softwareversie   Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven
Inschrijven

 

Opleidingskosten: .

Liever een andere leervorm?
(Bedrijfsinterne opleiding, Individuele Coaching, Open Leer Centrum, E-learning, ...)

of bel 03 232 51 12

of bel 0164 23 02 09

Vervolgmogelijkheden en gerelateerde cursussen

Data
Gegevens tbv facturatie

Hier een regel tekst over online lesmateriaal. Deze komt niet in de confirmatie.

Deelnemer 1

Deelnemer2

Deelnemer 2

Deelnemer3

Deelnemer 3

Deelnemer4

Deelnemer 4
meer

Meer dan vier deelnemers voor dezelfde opleiding?